Kinnitan:
Osakonnajuhataja:
Õppeaine programm 2009/2010. õa
Õppeaine nimetus | FOTOGRAAFIA ERILIIGID Loodusfotograafia |
Kood | |
Maht EAP | 2 |
Maht tundides (sh kontaktõpe ja iseseisev töö) | 52(32+20) |
Õppekava | 2271 (5181516) Fotograafia 5A1 _213 4 Fotograafia |
Paigutus õppekava struktuuris | Teoreetilis-praktilised erialaained, 2.k |
Ajaline paigutus õppekavas | 3 sem |
Õppetöö vormid/meetodid | Loengud, seminarid, praktilised ülesanded |
Lõplik kontrollvorm (eristav/mitteeristav hindamine) | Hindamine esitluse kaudu, eristav |
Vastutav õppejõud ja kvalifikatsioon | Urmas Tartes, lektor |
Teised õppejõud ja kvalifikatsioonid | |
Sisukirjeldus (vastavalt ainekavale) Kursus käsitetakse järgmisi teemasid: loodus kitsamas tähenduses kui “mittekultuur” ja laiemas tähenduses kui kultuurisuhetega seotud “loodus”, loodusmaastiku ja kultuurmaastiku erisused, inimene ja loodusfoto, loodusfotograafia eetika, looduse pildilise kujutise sõltuvus vaataja kogemusest (maailmavaade, taustateadmised, isiklik kogemus jms.), empiiriline, esteetiline ja kriitiline suhtumine loodusesse ja selle pildilisse representatsiooni, loodusolud kui pildistamise mõjutajad ja võimaluse loojad, praktiliste alusteadmiste rakendamine looduskeskkondade ja -objektide fotografeerimisel, teoreetiline teadmiste rakendamine kokkupuutes loodusega, kriitiline analüüs saavutatud tulemusse, kui enamuses mittekorratavasse. | |
Eesmärk Kursusega taotletakse, et üliõpilane oskab loodusobjektide fotografeerimise alusteadmiste baasil iseseisvalt aru saada loodusobjektide pildistamise eripärast, loodusolude mõjust pildistamisele, eetilisest käitumisest looduse pildistamisel ning on võimeline oma teadmisi praktikas rakendama. | |
Õpiväljundid (vastavalt ainekavale) saab aru loodusliku/mitteloodusliku piirist ning suudab seda piiri pildistamisel arvestada, teab looduses pildistamise tehnilisi erisusi, võimalusi ja piiranguid, tajub loodust kui loomingulise väljenduse allikat, võimalust ja rakendatavust, on võimeline nii enese kui ka teiste fotodes välja tooma tööde tugevaid külgi ja pakkuma välja lahendusi tööde sisuliseks ja vormiliseks parandamiseks, oskab looduses eesmärgipäraselt ja eetiliselt käituda. | |
Teemad/ajakava (õppejõu valikul) Kontaktõpe 32 t Loeng 1. Loodusfotograafia olemus. Looduse tundmine. Loodusolud. Valgus looduses, Looduslikud hajutid ja peegeldid. 2 t. Loeng 2. Loodusolud kui pildistamist mõjutavad ja võimaldavad tegurid. Tuul, udu, sademed. Öö pildistamine. 2 t. Loeng 3. Fotojaht looduses. Fotograafi ja fotografeeritava kohtumine: juhus, otsimine, hiilimine, meelitamine, varitsemine. 2 t. Loeng 4. Digitöötlus ja loodusfoto. Võimalused ja piirangud fotode töötlemisel. Autentsuse saavutamise võimalused ja piirangud. Loodusobjektid ja kunstiline väljendus. 2 t. Seminar 5. Fotode analüüs. 4 t Praktikum 20 Välitingimustes praktiline pildistamine õppejõu juhendamisel. Iseseisev töö 20 t Praktilise ülesande täitmine. | |
HINDAMINE Meetod: Hindamine esitluse kaudu hindamise eeldus: ülesannete nõuetekohane täitmine. Hindamisülesanded: Loodusobjekti (omal valikul kas taim, imetaja, lind, putukas, samblik, seen vms.) pildistamine (4 ülesannet). Järgmised 3 ülesannet tuleb lahendada ühe ja sama isendi baasil: Objekt ise, Objekt oma elupaigas, keskkonnas, suhetes teiste (loodus)objektidega, Objekti detail (kuni makroni välja, kellel võimalik, kelle pole, vaid suurema objekti.). Loodusobjekt, mis on esitatud abstraktse kujundina (mustrid, peegeldused jms.) Maastik (5 ülesannet – kindlasti vähemalt üks ülesanne merega, ja vähemalt üks ülesanne ilma mereta) Maastiku pilt “ühe klõpsuga” Panoraam maastikust Öine loodus Vihm looduses (kui tõesti vihma pole sadanud, siis seda ei pea tegema) Inimtegevus ja loodus Lisaülesanne (kui eelmised on tehtud): Loodusobjekti baasil tehtud kunst (lubatud digitaalne manipulatsioon) Tulemused tuleb vormistada paberile (ise pimikus või arvutitrükina) suurusega vähemalt A4. On lubatud ka suurem väljatrükk, kui pildi iseloom seda vajab. Kõikide piltide (k.a. panoraam) juurde palun lisada EXIF informatsioon (minimaalselt on vajalik ISO tundlikkus, fookuskaugus, avaarv, säriaeg) ja olla valmis põhjendama tehnika valikut. |
Hindekriteeriumid | |
E | Täidetud ülesannete vormistuses on palju tehnilisi ja kompositsioonilisi puudusi. Objektide valik on olnud rutiinne. Üliõpilane ei oska selgitada fotode tegemise eesmärki ja põhjendada valitud tehnilist lahendust. |
D | Täidetud ülesannete vormistuses on mõningaid tehnilisi ja kompositsioonilisi puudusi. Objektide valik on olnud rutiine. Üliõpilane oskab välja tuua üksikuid puudusi ja üksikuid võimalusi tööde parandamiseks. |
C | Ülesannete vormistuses esineb üksikuid tehnilisi ja kompositsioonilisi puudusi. Üliõpilane oskab välja tuua puudusi ja võimalusi tööde parandamiseks. |
B | Enamik ülesannetest (sh. lisaülesanne) on täidetud väga heal tehnilisel ja kompositsioonilisel tasemel. Üliõpilane on ilmutanud leidlikkust objektide valikul ja piltide vormistamisel. Oskab välja tuua nõrgemate tööde sisulisi ja tehnilisi puudusi ning pakkuda välja võimalusi nende parandamiseks. |
A | Enamik ülesannetest (sh. lisaülesanne) on täidetud kõrgel tehnilisel ja kunstilisel tasemel. Üliõpilane on olnud leidlik objektide valikul ning loov ja originaalne ülesannete täitmisel ja vormistamisel. Oskab analüüsida oma tööde sisulisi ja tehnilisi tugevusi ja põhjendada ülesannete täitmiseks valitud tehnilisi ja sisulisi lahendusi. Oskab välja pakkuda lahendusi tööde parandamiseks või argumenteeritult kaitsta oma poolt valitud lahendusi. |
või (sõltuvalt lõplikust kontrollvormist)
Kohustuslik õppematerjal: Ader, A., Tartes, U. 2009. Loodusfoto lugu ja lumm. Varrak, 168 lk. Soovituslik õppematerjal: Shaw, J. 2001. Nature photography field guide. Amphoto Books, 160 p. |
Koostas: Urmas Tartes
Kuupäev: 10.02.2010
No comments:
Post a Comment